Jem te naleśniki codziennie i chudnę. Dietetyczne naleśniki z cukinią wygrywają w moim domu

Choć cukinię najczęściej jemy latem, łatwo ją kupić w marketach całym rokiem. To lekki i niskokaloryczny dodatek do wielu dań. Dziś zrobimy z cukinii pyszne i dietetyczne naleśniki.

To pyszna propozycja nie tylko na śniadanie, ale takie naleśniki warto zabrać także do pracy czy na letni piknik w parku. Świetnie sprawdzą się także na kolację, podane z dipem na bazie jogurtu naturalnego powodują, że nie musimy się martwić o dodatkowego kilogramy.

Jakie właściwości ma cukinia?

  • To produkt dietetyczny z małą zawartością kalorii.
  • Cukinia to w 95 procentach woda.
  • Uważana jest za dietetyczne warzywo, które zapewnia sytość przez długi czas.

Co nam będzie potrzebne?

  1. 800 g cukinii
  2. 2 jajka
  3. szklanka mleka
  4. półtorej szklanki mąki
  5. pęczka pietruszki
  6. 2 łyżki oleju
  7. łyżeczka soli

Jak zrobić naleśniki z cukinią?

Warto wybrać lekko dojrzałą cukinie, ponieważ taka będzie najsmaczniejsza. Zawiera największe stężenie witamin i nie jest tak wodnista jak bardzo dojrzałe cukinie.

Cukinię należy dokładnie umyć i zetrzeć na grubej tarce.

Kolejnym krokiem jest posiekanie ziół. My wybraliśmy pietruszkę, ale może to być również dobrze np. koper.

Jajko należy roztrzepać z solą za pomocą trzepaczki lub miksera. Następnie do jajka dodajemy mleko i mieszkamy.

Kolejnym krokiem jest dodanie przesianej mąki. Mieszamy całość, aż ciasto będzie gładkie. Do miski z  ciastem dodajemy startą cukinię oraz posiekane zioła i dwie łyżki oleju. Wszystko należy wymieszać do gładkiej masy.

Następnie rozgrzewamy patelnię i rozprowadzamy ciasto. Patelni nie smarujemy olejem, ponieważ wcześniej dodaliśmy ją do ciasta. Naleśniki smażymy po obu stronach na złocisty kolor.

Tak usmażone naleśniki będą szczególnie rewelacyjne z sosem czosnkowym

Aby go zrobić potrzebujemy:

  • 250 ml gęstej śmietany lub jogurtu greckiego
  • sól i pieprz
  • łyżeczkę majonezu – opcjonalnie
  • czosnek

Do małej salaterki przekładamy gęstą śmietanę lub jogurt grecki, następnie dodajemy odrobinę soli i pieprzu. Jeżeli używamy majonezu, możemy dodać łyżeczkę. Do sosu dodajemy kilka szczypt suszonego czosnku lub dwa starte ząbki.

Takie naleśniki świetnie sprawdzą się także dla niejadków. Wystarczy polać je odrobiną miodu, a diametralnie zmieni się ich smak. Mali wielbiciele słodyczy na pewno będą zadowoleni.