Zapiekana cukinia smakuje lepiej niż smażona. Szybka dietetyczna przekąska w 5 min

Cukinia jest bardzo uniwersalnym warzywem, które potrafi urozmaicić smak wielu różnych potraw.

Świetnie sprawdzi się jako dodatek do dań obiadowych, z powodzeniem można dodawać ją do sałatek i zapiekanek lub ugotować z niej kremową zupę. Najbardziej popularnym sposobem na przygotowanie cukinii jest ugotowanie i usmażenie jej w panierce na oleju.

Uzyskujemy w ten sposób smaczną, jednak dość kaloryczną przekąskę. alternatywą dla cukinii smażonej może być taka, którą piecze się w piekarniku. Ten sposób przyrządzenia potrawy pozwala na zaoszczędzeniu czasu i zachowanie wartości odżywczych warzywa. A do tego, nie trzeba będzie myć patelni!

Składniki:

  • cukinia – 3 sztuki
  • mąka pszenna – 100 g
  • sól – do smaku
  • pieprz czarny – do smaku
  • olej słonecznikowy – do smaku
  • śmietana – 5 łyżek
  • ulubione zioła – 1 pęczek
  • czosnek – do smaku
  • sok z cytryny – 1 łyżka

Sposób przygotowania:

Cukinie myjemy, odcinamy końcówki i kroimy w plastry o grubości 1 cm. Blachę do pieczenia wykładamy papierem do pieczenia i układamy na niej obtoczoną w mące cukinię.

Plasterki skrapiamy olejem i posypujemy solą. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez 20 – 25 minut.

W czasie, kiedy cukinia jest w piekarniku przygotowujemy sos: do miski wrzucamy posiekane zioła i przeciśnięty przez praskę czosnek.

Mieszamy składniki ze śmietaną. Doprawiamy solą i pieprzem.