To dlatego potrawy są niezdrowe – Popularny błąd podczas smażenia.

W sklepach dostępnych jest wiele rodzajów ryb, które można przyrządzić na mnóstwo sposobów. Bardzo popularną metodą jest ich panierowanie, a następnie smażenie. Okazuje się jednak, że tak przygotowana ryba nie jest najlepsza dla naszego zdrowia.

Jak czytamy na portalu Onet.pl, naukowcy alarmują, aby ryby grillować, gotować i piec, a nie smażyć. Dr Radosław Kowalski z Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie mówi, że przez smażenie ryba traci wiele cennych właściwości:

Dominująca ryba w panierce musi odejść w niepamięć. Panierowanie ryb w bułce tartej lub mące, a następnie jej smażenie w oleju prowadzi nie tylko do największych strat w zawartości kwasów omega3, bo szybko się one utleniają, ale także wprowadza węglowodany i tłuszcze wielonienasycone długołańcuchowe, mniej korzystne dla naszego zdrowia.

Kwasy omega3 są istotne zwłaszcza w przypadku dzieci, bo odpowiadają za prawidłowy rozwój i funkcjonowanie układu nerwowego. Kwasy te mogą także pomóc dorosłym w utrzymaniu zdolności intelektualnych. Jeśli jednak chcemy zjeść smażoną rybę, musimy pamiętać o kilku zasadach:

Wbrew powszechnej opinii do smażenia nie nadaje się olej rzepakowy, lniany, a nawet oliwa z oliwek. Używaj zatem oleju słonecznikowego czy kokosowego.