Pyszna pasta czosnkowa na kanapki. Zdrowy przepis z notatnika mojej mamy

Przygotowanie przetworów na zimę to niezastąpiony sposób na zachowanie odrobiny lata i smaku sezonowych warzyw i owoców w słoiczkach. Otworzone zimą będą nie tylko bogactwem witamin i minerałów, ale i smakowitym posiłkiem.

O właściwościach zdrowotnych czosnku wiadomo już od wieków, dlatego włączenie go do diety przynosi wiele korzyści dla naszego organizmu. Oto przepis na niezwykle aromatyczną pastę czosnkową, która nada się zarówno do smarowania na kanapki, jak i jako rozgrzewający dodatek do zup, sosów i zapiekanek.

SKŁADNIKI:

  • 250 g czosnku
  • 30 ml oliwy z oliwek
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżeczka soli

PRZYGOTOWANIE:

Czosnek w ilości 250 g obierz, umieść w kielichu blendera i dokładnie posiekaj na najwyższych obrotach. Zbierz łyżką mniejsze kawałki ze ścianki naczynia do środka i ponownie zmiksuj.

Do kielicha wlej odmierzone 30 ml oliwy z oliwek i łyżkę soku z cytryny. Zblenduj całość na najwyższych obrotach. Zwróć uwagę, aby masa pozbawiona była grudek i niezmiksowanych kawałków.

Dopraw całość 1 łyżeczką drobno zmielonej soli i ubij na gładką, jednolitą masę.

Gotową pastę czosnkową przełóż do suchego, wysterylizowanego słoiczka o pojemności 300 ml. Wierzch polej 1 łyżeczką oliwy z oliwek dla utrzymania świeżości.

Przygotowana w ten sposób zimowa pasta czosnkowa w słoiczku świetnie nadaje się do przechowywania zarówno w lodówce, jak i w zamrażarce.

Do pasy możesz także dodać swoje ulubione zioła!

Jeśli chcesz używać jej również jako przyprawy do dań na ciepło możesz zamrozić ją w pojemniku do kostek lodu. Dzięki małym porcjom łatwiej będzie ci odmierzyć odpowiednią ilość pasty.