To wyciąga zatrzymaną wodę z Twojego ciała: Oto Kilka produktów, które uporządkują Twoje ciało po 50-tce.

Nadmiar wody

W stanie normalnym woda powinna dostać się do organizmu i być wydalana w przybliżeniu w równych ilościach. Ale w niektórych przypadkach woda może być zatrzymywana w ciele i gromadzić się w przestrzeni międzykomórkowej.

Taka woda przeciąża układ limfatyczny i zatyka komórki, spowalniając procesy metaboliczne w nich. Nadmiar płynu w organizmie w języku potocznym jest zwykle nazywany obrzękiem. Obrzęk, szczególnie ciężki obrzęk, może być objawem choroby serca, wątroby lub nerek.

Dlatego jeśli zauważysz widoczne zgrubienie na ciele, jest to powód, aby skonsultować się z lekarzem. Jednocześnie często łagodny obrzęk może być wynikiem złego odżywiania lub niewystarczającej aktywności fizycznej i możesz sobie z tym poradzić samodzielnie.

Aktywność fizyczna jest jednym z najbardziej oczywistych sposobów na ograniczenie nadmiaru wody. Średnio podczas godzinnego treningu osoba traci od 0,5 do 2 litrów wody, która jest uwalniana wraz z potem, ale co najważniejsze, ze względu na aktywność mięśni, płyn wewnątrz ciała jest redystrybuowany, a jego ilość w przestrzeni międzykomórkowej jest zmniejszona.

Długotrwały stres może, według niektórych doniesień, zwiększyć produkcję hormonu kortyzolu, który wpływa na zatrzymywanie płynów w organizmie. Tak więc planowanie godzin pracy, odpowiedni odpoczynek, uprawianie jogi i medytacji może być świetnym sposobem na pozbycie się nadmiaru wody.

Chlorek sodu – lub sól kuchenna – jest jednym z najobficiej występujących elektrolitów w organizmie człowieka. Nadmiar soli, a także jej brak, może prowadzić do braku równowagi w organizmie i zatrzymywania płynów. Nie oznacza to jednak, że nagłe przejście na pomysł bez soli jest dobrym pomysłem: może powodować (choć krótkotrwałe) wzrost obrzęku, zwłaszcza jeśli jesteś przyzwyczajony do jedzenia dużej ilości soli.

Potrzebny jest więc pewien środek. Brzmi to trochę szalenie, ale tak, jeśli chcesz uniknąć obrzęku – pij więcej wody. Nasze ciało zawsze dąży do utrzymania zdrowej równowagi, dlatego w przypadku odwodnienia zaczyna zatrzymywać wodę w tkankach miękkich, jakby tworząc poduszkę powietrzną.

Ponadto odpowiednie spożycie wody jest ważne dla zdrowia wątroby i nerek, które są w dużej mierze odpowiedzialne za bilans wodny organizmu. Zwykle dorosłym zaleca się spożywanie około 2 litrów wody dziennie.

O tym warto pamiętać!

Nasze ciała mają dobrze uregulowany poziom wody w organizmie. Nadmiar wody jest traktowany przez nerki i wydalany z moczem. Ale czasami może dojść do wystąpienia pewnych stanów i zaburzeń, które zachęcają organizm do przechowywania nadmiaru wody. Wtedy czujesz się i wyglądasz na spuchniętego.

Niektóre przyczyny gromadzenia się nadmiaru wody są stosunkowo łatwe do rozwiązania, takie jak nadmierne spożycie soli. Jednak obrzęk może stanowić poważny problem zdrowotny i powodować stan zagrażający życiu, taki jak płuca i serce. Kiedy nie pijesz wystarczającej ilości wody, twoje ciało zaczyna zatrzymywać wodę, aby zapewnić wystarczającą moc do wykonywania procesów cielesnych.

Dlatego pij zimną wodę stale przez cały dzień, optymalnie od 8 do 12 szklanek. Wiadomo, że mniszek lekarski i imbir uwalniają nadmiar wody z organizmu. Zacznij używać ziołowych przypraw, które pomogą Twojemu organizmowi pozbyć się nadmiaru wody. Oferta jest naprawdę świetna, znajdź swoje ulubione przyprawy i zacznij je stosować codziennie, ponieważ wszystkie działają na korzyść Twojego organizmu.

Nadmierne spożycie soli sprzyja zatrzymywaniu wody w organizmie. Dlatego należy uważać na spożycie soli i unikać przetworzonej żywności, która jest pełna soli. Unikaj słonych przekąsek, ponieważ przez następne kilka dni będziesz czuć się wzdęty.

Ćwiczenia mogą zdziałać cuda pod względem zatrzymywania wody w organizmie. Zachęca do rozszerzenia naczyń krwionośnych i łatwiej przez nie krwi, a nadmiar płynu łatwiej opuszcza organizm. Nie musisz biegać godzinami, aby osiągnąć ten efekt. Wystarczy spacer od 30 do 40 minut dziennie.

Copy