Przedstawiamy skuteczne sposoby na uporanie się z bólem dolnej części pleców.

Przedstawiamy skuteczne sposoby na uporanie się z bólem dolnej części pleców!

Co sprawia, że człowieka dotykają bóle w dolnej części pleców? Jakie są skuteczne sposoby na walkę z nimi? Poznaj metody, które przyniosą Ci ulgę w bólu!

Bóle kręgosłupa mogą być niezwykle uciążliwe, co wpływa na całokształt jakości naszego życia. W końcu ciężko funkcjonować, gdy czujemy się źle… Cierpienie fizyczne pogarsza także stan psychiczny, co sprawia, że człowiek nie ma ochoty zupełnie na nic. W tym tekście dowiesz się, jakie są podstawowe przyczyny bólu dolnej części pleców i poznasz skuteczne sposoby na walkę z nim!

Naciąganie mięśni

Jeśli trwasz w jednej pozycji przez dłuższy czas, po wykonaniu nagłego, gwałtownego, intensywnego ruchu wyrywającego Cię z tej pozycji możesz naciągnąć sobie mięśnie. Najprościej zobrazować to przykładem, gdy na przykład długo siedzisz przy biurku w pracy i nagle będziesz chciał szybko coś wziąć. W momencie wstawania ból pleców może przybrać na sile, rozchodząc się wokół talii oraz promieniując do nóg.

Wypadający dysk

Kręgi mają wokół siebie dyski – małe krążki, które są wypełnione płynem. Służą amortyzacji kręgów sąsiadujących ze sobą. W wyniku poruszania się powstają wstrząsy. Dyski mają za zadanie je amortyzować.

Zdarza się jednak, że dysk wypada. Dzieje się tak na sutek gwałtownego, nagłego ruchu, często w wyniku nieprawidłowego podniesienia dużego ciężaru. Odczuwamy wtedy silny ból, skurcze mięśni. Możliwe staje się dostrzeżenie małych guzków umiejscowionych na plecach. Najsilniej jest odczuwany ból w dolnej części pleców rano. Zazwyczaj występuje u aktywnych sportowców.

Chroniczne przeciążenie

Przewlekłe przeciążenie kręgosłupa spowodowane może być nadmiernym wysiłkiem fizycznym lub długim trwaniem w jednej pozycji ciała. Prowadzi to do męczącego bólu pleców.

Zapalenie w obrębie kręgosłupa może wynikać z każdego ruchu, który wykonujemy kilkukrotnie, do czego zalicza się także trwanie w jednej pozycji przez długi czas. Może to również doprowadzić, w skrajnych sytuacjach, do zmniejszenia sprawności fizycznej. Właśnie dlatego nie można lekceważyć objawów bólowych w obrębie kręgosłupa.

Jak poradzić sobie z chronicznym przeciążeniem?

Wprowadź do swojego życia kilka zasad, dzięki którym zmniejszysz swoje dolegliwości i poprawisz komfort życia!

  • Stosuj specjalistyczne taśmy i plastry
  • Zadbaj o regularne masaże
  • Utrzymuj postawę ciała w sposób prawidłowy
  • Ćwicz jogę i pływaj

Choroby zwyrodnieniowe stawów

Procesy osłabienia i degeneracji naszego ciała powstają na skutek upływu czasu i starzenia się organizmu. Dotyczy to także stawów, dysków międzykręgowych i więzadeł. Mniej elastyczne stają się nasze tkanki chrzęstne, co prowadzi do ich usztywnienia, a w konsekwencji także – do zwyrodnienia stawów (rozwoju osteoartozy).

Jak poradzić sobie z chorobami zwyrodnieniowymi stawów?

  • Każdego dnia pamiętaj o tym, by rozciągać swoje mięśnie. Dzięki temu Twój kręgosłup pozostanie zdrowy, a Ty pobudzisz się do działania w ciągu dnia.
  • Bądź aktywny fizycznie. Brak sportu prowadzi do sztywności stawów, a trwanie w jednej pozycji przez dłuższy czas osłabia i obciąża dyski.
  • Przyjmuj odpowiednie ilości magnezu i witaminy D, dzięki czemu zadbasz o swoje stawy.
  • Spożywaj wieczorem produkty pełne kwasów tłuszczowych omega 3, które posiadają właściwości przeciwzapalne

Nie zapominaj, że niezwykle ważna jest zarówno odpowiednia postawa ciała, jak i prawidłowe nawyki żywieniowe!