Warto z nich skorzystać – Wskazówki na szczęśliwe, długie i zdrowe życie od japońskiego 105-letniego lekarza.

Czy chciałbyś poznać sekret długowieczności, zdrowia i życiowego sukcesu? Znalazł go japoński lekarz Shigeaki Hinohara.

Doktor przeżył 105 lat, podczas których dzielił się swoją wiedzą, filozofia i doświadczeniem z wieloma ludźmi. Urodził się w roku 1911 i karierę lekarską rozpoczął w Tokio trzydzieści lat później. Napisał 150 książek, w tym “Jak żyć długo i szczęśliwie”.

Dzięki jego publikacjom możemy przedstawić Ci 10 kroków do zdrowia i szczęścia w życiu.

1. Nigdy nie rezygnuj z ruchu. Wybieraj schody zamiast windy.

Ruch bez wątpienia jest kluczem do zdrowia. Potwierdza to doktor Hinohara. Jak często obiecywałeś sobie, że od nowego roku zaczniesz ćwiczyć na siłowni? I jak wiele razy nie dotrzymywałeś słowa danego samemu sobie?

Już nie musisz obiecywać sobie, że od jutra zaczniesz podnosić ciężary czy biegać maratony. Wystarczy codzienna dawka zwykłego ruchu.

Nie dawaj się ponieść lenistwu i zawsze wybieraj schody zamiast windy. W dzisiejszym świecie, w którym większość czasu spędzamy za biurkiem to bardzo ważne, by nie chodzić na łatwiznę, gdy nie jest to konieczne. Możesz nawet spróbować przejść odległość kilku przystanków, zamiast korzystać z autobusu.

2. Nie słuchaj bezkrytycznie lekarza.

Uważnie obserwuj swoje ciało, wsłuchuj się w siebie i swoje potrzeby. Ono samo wysyła nam znaki i sygnały. Daj ponieść się swoim emocjom, a lepiej je zrozumiesz, uregulujesz właściwy dla siebie rytm dnia i poczujesz się zdrowszy i bardziej spełniony.

3. dziel się z innymi swoją wiedzą i życiowym doświadczeniem.

Doktor Hinohara jest autorem aż 150 książek! Przez całe swoje życie dzielił się swoją z innymi ludźmi, udzielał wywiadów, prowadził zajęcia i wykłady. Taki tryb życia daje poczucie spełnienia i ogromną satysfakcję.

4. Nie wybieraj się na emeryturę zbyt szybko!

Czym jest emerytura? To tylko społeczny konstrukt, pewna społeczna umowa mówiąca o tym, że w pewnym wieku odpocząć powinieneś od pracy i aktywności. Ale to właśnie aktywność sprawia, że czujesz się młodo! Nie poddawaj się presji społecznej, gdy czujesz, że jeszcze wiele masz światu do zaoferowania. Wyznaczaj sobie cele i dąż do ich spełnienia.

5. Planuj z wyprzedzeniem i określaj cele.

Dobrze zaplanowane cele to klucz do sukcesu. Sam doktor planował swój pobyt na mających się odbyć w roku 2020 Igrzyskach Olimpijskich w Tokio. Nigdy nie jest za późno na snucie planów.

6. Nie trać czasu na liczenie kalorii. Licz na siebie.

Sam doktor rozpoczynał swój dzień od mocnej, aromatycznej czarnej kawy i nie przejmował się dietetycznymi wskazówkami. Zachęcał też do spożywania łyżeczki oliwy każdego dnia, lubił podjadać ciasteczka, duże ilości ryżu i mleko. Jedynie spożycie mięsa ograniczał do niewielkiej ilości.

7. Wypracuj w sobie pozytywne nastawienie do życia.

Ciesz się teraźniejszością, celebruj tu i teraz. Nie zadręczaj się tym, co było i nie przejmuj się tym, że w przyszłości stać się może coś złego. Nie analizuj zbyt dużo, po prostu bądź i akceptuj z wdzięcznością swoje życie takim, jakim jest.

8. Zło i smutek to emocje, których…nie powinno się traktować nazbyt poważnie.

Przejmowanie się negatywnymi emocjami jest jak karmienie ich. Sprawia, że stają się silniejsze i nie znikają. Sam doktor przeżył niewolę. Te wojenne doświadczenia nauczyły go, jak ważna jest siła wewnętrznego nastawienia i hart ducha.

9. Pieniądze to nie wszystko.

Naprawdę. Życie w końcu się skończy i żadne pieniądze tego świata tego nie zmienią. Warto więc żyć z dnia na dzień i cieszyć się najmniejszymi rzeczami, a nie stresować pracą i zarobkami.

10. Naucz się akceptować ból.

Ludzki umysł ma niezwykła moc. Dzięki niemu możemy oswoić i ujarzmić nawet fizyczny ból. Doktor często otaczał się zwierzętami i słuchał dobrej muzyki, co ułatwiało mu relaks i efektywne wyciszenie.

Ty też znajdź swoje miejsce, w którym znajdziesz ukojenie od trosk i bólu.