Ćwiczenie na bóle kręgosłupa – jednak pierwszym krokiem jest ustalenie przyczyny bólów i dolegliwości. Instrukcje.

Ból – pojawia się często, niezależnie od wieku, posiada różne przyczyny i naprawdę trudno go uniknąć. Borykając się z bólem pleców, możesz jednak zastosować się do podanych wskazówek, aby od razu poczuć się lepiej.

Odpowiednie ćwiczenia rozciągające to skuteczna metoda na zniwelowanie przykrych dolegliwości. Niedostateczna ilość aktywności fizycznej oraz nieprawidłowa postawa prowadzą do skoliozy, a te czynniki mogą również sprzyjać osteochondrozie, wśród przyczyn której wymienia się także przeciążenia (również te wynikające z ciężkiej pracy), mikrourazy czy wady postawy.

Ważne zatem, aby przy pojawieniu się tych przypadłości zadbać o kręgosłup i dawkować sobie łatwy trening, dzięki któremu mięśnie odpowiadające za utrzymanie stabilnej sylwetki zostaną wzmocnione.

Ćwiczenie nr 1

Potrzebna będzie jedynie mata, trochę wolnego miejsca oraz oczywiście chęci. Należy się położyć, nogi są zgięte w kolanach, stopy przylegają do ziemi, zaś ręce ułożone są prostopadle do tułowia. Ćwiczenie jest proste, nie wymaga dużego wysiłku. Kolana złączone razem trzeba przycisnąć do ziemi na jedną stronę, z kolei głowa odwraca się w przeciwnym kierunku. Analogicznie w drugą stronę. Zalecanych jest 20 powtórzeń.

Ćwiczenie nr 2

Drugie ćwiczenie wymaga nieco większej koordynacji, lecz również nie powinno przysporzyć trudności. Leżąc z wyprostowanymi nogami i rękoma ustawionymi prostopadle do tułowia, piętą prawej stopy oprzyj się o palce lewej stopy. Następnie wykonaj ruch znany z poprzedniego zadania. Głowę odwróć w prawo, z kolei w odwrotnym kierunku przechyl nogi. Podobnie w drugą stronę, w obu przypadkach wykonaj po 10 powtórzeń.

Copy